Technologický pionier Jeff Dahn s odborníkmi hovoria o vynález, ktorú opísali ako nový batériový systém založený na elektrolytických systémoch s dvomi prísadami.
Zmienka o novej patente padla začiatkom mája 2018, keď prišli so správou, že nové chemické zloženie by mali zvýšiť životnosť batérií pri vysokých napätiach. Tesla snaží nadobudnúť duševné vlastníctvo novinky, čo by malo znamenať cestu k úspešnému dokončeniu vývoja a transformáciu týchto poznatkov do výroby.
Do prihlášky o patentovanie uviedli, že ide o dvoj – prídavkové elektrolytické systémy, ktoré okrem zvyšovanie výkonu a životnosti redukujú aj náklady oproti iným systémom, ktoré sa spoliehajú na viac prídavkov. Tiež opisuje efektivitu kladných a negatívnych elektród, ktoré fungujú s odhalenými dvoj – prídavkovými elektrolytickými systémami, aby poskytovali postupné systematické zlepšenia.
Novinku budú používať aj pri výrobe obyčajných nabíjateľných “ceruzkových” batérií, teda nie sú určené iba pre elektromobily, ale aj pre statické batérie.
Obe budú poskytnúť niekoľko benefitov, čo sa potom samozrejme odrazí na mnohonásobne lepších používateľských skúsenostiach a pre potešenie aj v nižších cenovkách. Už len trpezlivo počkať, kedy ich začnú aj reálne využívať a predávať.
Tesla stále bude o krok vpred, nakoľko elektricky poháňané autá prežívajú návrat po dlhých desaťročiach na trh vďaka tejto spoločnosti.
Avšak sa snaží ich predbehnúť Švajčiarska spoločnosť Innolith. Tiež vyvíjajú podobné revolučné batérie.
Len otázkou je či aj oni majú záujem o zníženie prítomnosti kontroverzného Kobaltu (elektromagnetický kov s označením v periodickej tabuľke: Co) vo svojich článkoch. Tesla používa vo vlastných okolo 2 percentá, ale budú ďalej znížiť pod 1 percento.
Aktuálne totiž Nemecké obsahujú okolo 16 percentný podiel Kobaltu.
Tento materiál je kontroverzný v tom, že v Afrických baniach nútia deti, aby cenný elektromagnetický kov ťažili.